dijous, de maig 31, 2007

Més Folk On-Line

.
Recercant per la web he trobat un projecte que potser us resulte interessant: el primer i genuí «Refranyer Català-Castellà»... "recopilació, des de molt diverses fonts, d'un refranyer català amb els equivalents en castellà".
.
La lloable idea ha sorgit d'un blogger de pro que s'ha lliurat de manera desinteresada a "la tasca d'oferir materials de qualitat en el camp de la paremiologia (...) amb el benentès de poder mostrar al públic la feinada de recopilació i anàlisi en aquests camps, si no verges, bastant poc tractats."
.
El projecte m'ha fet recordar aquella Guia de Conversa Valencià-Anglès que vaig començar i he de reprendre algún dia...

3 comentaris:

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Armand,

Gràcies per fer-te ressò de la meva iniciativa de refranyer.

El format blog m'ha permès resoldre alguns problemes "tècnics" que no abia com solventar (etiquetatge temàtic, indexat alfabètic o crcador intern, per exemple), malgrat l'aparició cronològica no sigui pas la millor.

Espero que els usuaris hi trobin una bona eina de consulta o de tafaneig, perquè no.

La idea és completar aquest recurs amb d'altres que aniran apareixent un un futur (refranyer castellà-català, bibliografia paremiològica, etc.).

Salutacions cordials

Víctor Pàmies
[Raons que rimen]

Armando Zaragoza ha dit...

Guau! ahir mateix vaig publicar el post i hui amaneix comentat pel propi autor... quina meravella!

doncs, res. només felicitar-te per la iniciativa i desitjar-te sor t i molta paciència per a que el refranyer cresca i cresca...

potser fique en marxa alguna cosa pareguda, però de català a anglès... que és una cosa més humorística, en la línia "casetera".

salut!

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Amb les actuals eines d'indexació, els nous continguts que apareixen a la Xarxa són ràpidament absorbits, trillats i redistribuïts.

Vaig saber que m'havies enllaçat pel comptador de visites i per Technorati, i he pensat que no costava gaire venir a saludar i agrair la difusió.

I endavant les atxes!, que tot està per fer i tot és possible.

Trobo magnífic que segueixin apareixent noves eines i recursos en català. No defalleixis.

Salutacions cordials

Víctor Pàmies
[Raons que rimen]