diumenge, de desembre 09, 2007

El postmediterrani

Us vull introduïr hui un terme que vaig escoltar fa uns dies a un amic i que em sembla un gran concepte digne de ser compartit i discutit: el postmediterrani.
.
S'entén per postmodernisme aquella superació del modernisme que naix de la defensa de la hibridació, la cultura popular, el descentrament de l'autoritat intel·lectual i científica i la desconfiança davant els grans relats (wikipedia dixit).
.
La postmodernitat comença oficialment l'any 1989 amb l'enderrocament del Mur de Berlín, fet històric que supossa el tancament d'un període de 200 anys de revolucions i guerres internacionals que portaren a les societats burgeses nascudes del primer capitalisme a una transició que desembocà en la societat globalment capitalista en la que vivim avui en dia, després de la caiguda en bloc de les potències comunistes.
.
També el postmediterrani comença en aqueix moment: Canal 9 (1990) és postmediterrani; la EXPO '92, postmediterrània; Locomia (1991), postmediterranis insulars...
.
I la història continua. Ha de continuar, doncs mai ningú no ha pogut detenir-la...
.
Jo només puc dir que cada dia entenc menys coses.
.
Segurament en un futur no molt llunyà ens veurem com a beneficiaris o víctimes de la descontrolada evolució de la nostra identitat nacional i cultural com a valencians.
.
Aconseguirà Internet allò que blavers i maulets no han aconseguit encara? és a dir, ordenar i dirigir el procés identitari dels valencians en el marc -sempre oscil·lant entre la anarquia i l'autoritarisme- d'esta Espanya que és com una puta reprimida i provinciana?
.
Jo estic segur de que moriré sense saber-ho.